پنجشنبه ۰۲ فروردین ۰۳

کسب درآمد از اینستاگرام

۳۳۰ بازديد

کسب درآمد از اینستاگرام راه‌های زیادی دارد. آیا شما این را می دانید که برای کسب درآمد از اینستاگرام نیاز نیست حتماً صدها هزار فالوور داشته باشید. در این مقاله 10تا از راه های کسب درآمد از اینستاگرام را برای شما میگم که برای انجام دادن آن ها نیازی به داشتن تعداد زیادی فالوور نیست. در واقع ماهیت این کارها به صورتی است که می توان آن ها را به عنوان فریلنسر یا آزادکار انجام داد. اگر در فکر شروع یک کار در فضای آنلاین هستید به شما توصیه می کنم مقاله کسب درآمد از اینستاگرام را تا آخر بخوانید.

مفهوم فریلنسر (Freelancer) یا آزادکار

قبل از هر چیزی می‌خواهم درباره افرادی صحبت کنم که به اصطلاح، “خودشان، آقای خودشان هستند”. این قشر از نیروی کار، فریلنسر (Freelancer) یا آزادکار نام دارند.

فریلنسینگ (Freelancing) در لغت به معنای آزادکاری است و فریلنسر (Freelancer) به شخصی گفته می‌شود که خود اشتغال بوده و لزوماً تعهد بلندمدتی به شرکت یا مجموعه‌ای خاص ندارد.

فریلنسر به کسی گفته می‌شود که برای خود و بصورت پروژه‌ای کار می‌کند. فریلنسر فردی است که یک حرفه و تخصص مثل عکاسی، نویسندگی، طراحی سایت، برنامه نویسی، گرافیک، ترجمه و … دارد و به صورت پروژه ای و آزاد برای دیگران کار می‌کند.

فریلنسینگ می‌تواند یک شغل تمام وقت یا پاره وقت باشد. در واقع به کارهایی که می‌توانید در خانه و به صورت آنلاین و از راه دور انجام دهید، فریلنسینگ گفته می‌شود.

https://www.aradabusiness.com/wp-content/uploads/2019/10/41324334_l.jpg

 

راه کار های کسب درآمد از اینستاگرام

به نظر من ما داریم در بهترین زمان ممکن زندگی می کنیم؛ به این دلیل که می توانیم کار کنیم بدون اینکه کار ما محدود به  زمان و مکان خاصی باشد. به همین خاطر است که روز به روز به تعداد افراد فریلنسر، افرادی که در سفر کار می کنند و دارای چند شغل هستند اضافه می شود.

خوبیِ آن این است که کسب این مهارت ها هرجای دنیا که باشید به کارتان می‌آید و در هر جای این دنیا می تواند برای شما یک شغل پردرآمد به حساب بیاید. اگر به هرکدام از راهکارهایی که در ادامه مقاله می گویم علاقه مند هستید و حسِ کنجکاوی شما را ترغیب کرد بدون اتلاف وقت به سراغش بروید و در مورد آن جستجو کنید.

1. کپی رایتر (Copy Writer)

شاید شما هم وقتی برای اولین بار کلمه‌ی کپی رایتر (Copy Writer) را بشنوید، یاد کپی رایت (Copy Right) یا همان قانون تکثیر مجاز محصولات بیافتید. اما خب باید بگم که این دو کلمه کاملاً با هم تفاوت دارند و به خاطر فارسی‌نویسی کلمات انگلیسی و نبود معادل فارسی برای این کلمات ممکن است چنین اشتباهی پیش بیاید. پس این ذهنیت اشتباه را فراموش کنید چون این کپی رایت اون کپی رایت نیست.

به طور خلاصه و ساده، کپی رایتر به کسی می‌گویند که با تکیه بر فنون نویسندگی و علوم بازاریابی برای افراد، شرکت‌ها،‌ برندها (و یا به طور کلی هر مجموعه‌ای که قصد فروش کالا یا خدمات داشته باشد) مطلب می‌نویسد. به عبارت دیگر کپی‌رایتر، نویسنده‌ای است که به‌قصدِ بازاریابی مؤثرتر و فروش بیشتر محصول/خدمات، محتوای مفید تولید می‌کند.

اگر بخواهیم خیلی ساده آن را تعریف کنیم: یک کپی رایتر کسی است که با نوشتن کلمات، مخاطب هدف شما را قانع کند. حالا این نوشته می تواند یک متن تبلیغاتی، نوع جواب دادن به پیام مشتری ها، یک پست در سوشال مدیا ( شبکه های اجتمایی) و یا هر نوشته ای که مربوط به بازاریابی کار شما است باشد.

یک کپی رایتر سوشال مدیا خیلی خوب می تواند چگونه با یک لحن درست، پیام درست را به مخاطب هدف شما برساند و به خوبی می داند که چگونه متن های تبلیغاتی را بهینه کند.

یکی از دلایل ارزشمند بودن کپی رایترها  در سازمان این است که بدون اینکه هزینه بیشتری برای بازاریابی خرج شود می توانند مستقیم روی اهداف کسب و کار تأثیر بگذارند.

کپی رایتر در هر جایی از دنیا می تواند درآمد خوبی کسب کند.

 

کپی رایتر باید چه مهارت‌هایی داشته باشد؟

اگر بخواهم فهرستی مختصر و بدونِ شرح فراهم کنم، چنین چیزی از آب در می‌آید:

  • داشتنِ دریافتِ شهودی
  • خلاقیت
  • شناخت نسبی بازار مصرف
  • مهارت در نویسندگی
  • تخصص در زبان و ادبیات جامعۀ مصرف
  • دایرۀ واژگانی وسیع (کسی که کم کلمه بلد است، به‌تکرار می‌افتد)
  • شناختِ دقیق و درستِ محصول/خدمتی که قرار است درباره‌اش بنویسد
  • شناختِ دغدغه‌های ذهنی بازار مصرف
  • شناختِ کلی از نیازهای روز بازار مصرف
  • شناختِ رسانه
  • داشتنِ مهارتِ انتخابِ درستِ رسانه (بستر یا ظرفِ محتوا)
  • مهارتِ SEO
  • مهارتِ بازاریابی
  • شناختِ ابزارهای مختلفِ تولید محتوا (از جمله عکاسی، تولید ویدئو، تصویربرداری و…)

قطعاً می‌توان به این فهرست چیزهای زیادی افزود. سعی می‌کنم به‌مرور این متن را اصلاح و به‌روزرسانی کنم. این خیلی مهم است. کپی رایتر باید در جریانِ دگرگونی‌های روز باشد و بداند کی، کجا و چطور از چه چیزی حرف بزند.

به‌خاطر داشته باشید مهمترین نکته در کارِ کپی‌رایتینگ و اصول تولید محتوا «شناختِ تغییرات بازارِ مصرف» است. ما باید در جریانِ دگرگونی‌های روز باشیم و بدانیم کی، کجا و چطور از چه چیزی حرف بزنیم.

 

2. نشانت

برای بسیاری از صاحبان کسب‌وکار، اینفلوئنسر مارکتینگ به عنوان یکی از ابزارهای بازاریابی دیجیتال برای معرفی محصول و خدماتشان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. ابزاری که به آنها این امکان را می‌دهد که می‌کند با کمک افراد بانفوذ و تاثیرگذار در فضای شبکه‌های اجتماعی، محصول و خدمات خود را به بهترین نحو ممکن به مصرف‌کنندگان معرفی کنند.

اما شناخت و دسترسی به افراد تاثیرگذار در شبکه‌های اجتماعی کار ساده‌ای نیست و ممکن است صاحبان کسب‌وکار به راحتی نتوانند اینفلوئنسری که برای معرفی محصول یا خدماتشان مناسب است بیابند. با درک این نیاز، نشانت که یک پلتفرم بازاریابی هوشمند در شبکه‌های اجتماعی است، شرایطی را فراهم کرده است تا صاحبان کسب‌وکار و اینفلوئنسرها در یک فضای شفاف با یکدیگر ارتباط برقرار کنند.

برنامه‌ریزی و اجرای هدفمند برنامه‌های بازاریابی و برندینگ در بستر شبکه‌های اجتماعی، همراه با ارائه گزارش‌های دقیق از میزان موفقیت کمپین، تخصص تیم نشانت است. به این ترتیب، برندها، اینفلوئنسرها، آژانس‌های بازاریابی، صاحبان و فروشنده کالاهای مختلف، تولیدکنندگان محتوا و…. می‌توانند از خدمات نشانت استفاده کنند.

گفتنی است که علاوه بر تسهیل برقراری ارتباط بین اینفلوئنسر و متقاضیان دریافت خدمات اینفلوئنسر مارکتینگ، شفافیت قیمت، نظارت دقیق بر نحوه اجرای کمپین‌ها تا پایان پروژه، امکان انتخاب آزادانه برای دو طرف قرارداد، ارائه گزارش‌های آماری کامل و افزایش سرعت اجرای کمپین‌ها از مزایای دریافت خدمات اینفلوئنسر مارکتینگ از نشانت است. پس چه از صاحبان کسب‌وکار هستید و چه از گروه اینفلوئنسرها و اگر تا کنون نتوانسته‌اید یک پروژه اینفلوئنسرمارکتینگ موفق اجرا کنید، پیشنهاد می‌کنیم که به سایت نشانت مراجعه و از خدمات بازاریابی هدفمند در شبکه‌های اجتماعی آن استفاده کنید.

وقتی می گوییم اینفلوئنسر منظور این نیست که حتماً صدها هزار فالوور داشته باشیم، حتی اگر پنج هزار فالوور هم داشته باشید می توانید از نشانت کسب درآمد کنید. مهم ترین نکته ای که وجود دارد این است که فالوو های واقعی و خلاقیت خوبی در محتوای خود داشته باشید. قسمت جذاب این بخش این است که افراد از محتوا و خلاقیت خود کسب درآمد می کنند نه از تعداد فالوورهایشان.

 

3. مدیریت سوشال مدیا

شاید فکر کنید امروزه افراد زیادی کار مدیریت سوشال مدیا یا همان شبکه های اجتماعی را انجام می دهند. باید بهتون بگم که اصلا اینجوری نیست و اگر شما بدانید که چقدر تعداد افرادی که این کار را به درستی انجام می دهند کم است حتماً راجع به این موضوع  مطالعه می کنید.

سوشال مدیا راهی برای برقراری ارتباط به صورت آنلاین با کاربران می باشد. همزمان با رشد دنیای اینترنت دنیای رسانه های اجتماعی هم پیشرفت پیدا کرد و راهی شد برای تعامل و انتقال پیام ها، عکس ها و فیلم و انواع فایل های رسانه ای با یکدیگر، سوشال مدیا باعث افزایش ارتباطات بین کاربران می شود.

تولید محتوا در سوشال مدیا نقش کلیدی دارد چرا که در صورتی که شبکه های اجتماعیتان را با محتوا های کم ارزش و بی کیفیت پر کنید، به صورت تدریجی کاربران خودتان را از دست خواهید داد. زیرا در این عصر رقبای شما سخت در حال تلاش برای تولید محتوا های ارزشمن تر و اصولی تر هستند تا مخاطبانشان را جذب کنند و آنها را به مشتریان وفادارشان تبدیل کنند.

یکی از ابزار های قوی در سوشال مدیا اینستاگرام می باشد که تعداد کاربران زیادی را به خود اختصاص داده است ، و بسیاری از شرکت ها با فعالیت درستی که در این شبکه دارند توانسته اند فروش و برندینگ خود را افزایش دهند.

به زبان ساده کاری که یک مدیر سوشال مدیا باید انجام دهد این است که چگونه یک کسب و کار را به اهدافی که برای شبکه های اجتماعی کسب و کار خود دارد برساند. مثلاً چگونه تعداد فروش را بالا ببرد، چگونه ترافیک بیشتری برای شبکه های اجتماعی آن بیاورد و …

 

4. برندینگ شخصی (Personal Branding)

برندسازی شخصی یکی دیگر از راه های کسب درآمد از اینستاگرام است.

محبوبیت و معروفیت بخشی از وجود همه ماست که بصورت ناخواسته برای رسیدن به آن تلاش میکنیم و پرسنال برندینگ یکی از راه های خلق این محبوبیت است . برندسازی شخصی یا پرسنال برندینگ یک راه حل هوشمندانه برای تمامی کسانی است که می کوشند در ذهن جامعه ی هدف با یک مفهوم ، کارایی ، ساختار و یا عملکرد تثبیت شوند.

برندسازی شخصی به فرایند تحلیل، درک و شکل دادن به نحوه نگرش و تصویر ذهنی جهان بیرونی از شما است. برندینگ شخصی فارغ از داشتن یا نداشتن یک کسب و کار است و با گسترش دنیای دیجیتال و اینترنت، برندسازی شخصی برای هر شخصی مفید خواهد بود.

فرقی نمی کند که شما یک پزشک جراح باشید و یا یک دبیر ریاضی کنکور؛ پرسنال برندینگ، بدون توجه به کسب و کار شما، باعث معرفی و شناخته تر شدن شما در زمینه دلخواهتان می شود. اگر شما صاحب کسب و کار هستید، برای مثال اگر یک رستوران دارید و یا یک نصب کننده کفپوش هستید، باید برای رونق بیشتر کسب و کارتان، اقدام به برندسازی شخصی کنید و اگر کسب و کار ندارید و مثلا یک ورزشکار یا هنرمند هستید، پرسنال برندینگ به شهرت بیشتر شما کمک می کند.

اگر بخوام خیلی ساده تر بگم در واقع شما دارای یک مهارت هستید که با استراتژی و راه درست آن را در شبکه های اجتماعی بیان می کنید; محتوای خوب و دائمی در حوزه مهارت خود تولید می کنید ،افرادی که مخاطب شما هستند کم کم شما را شناسایی می کنند و شما می توانید به مرور کسب درآمد داشته باشید.


برندسازی شخصی در کسب درآمد از اینستاگرام بسیار موثر است

5. عکاسی

یکی دیگر از راه های کسب درآمد از اینستاگرام عکاسی و فیلمبرداری برای برند های مختلف است که به خلاقیت و دید متفاوت نیاز دارد.

به نظرم خیلی می تواند جذاب باشد که شما بتوانید برای برندهای مختلف عکاسی و فیلم برداری کنید.

اگر شما بتوانید از خلاقیت خود استفاده کنید و دید متفاوتی در این بازار پر رقابت داشته باشید به مرور زمان برندهای مختلف شما را می شناسند و با شما ارتباط برقرار می کنند.

عکاسی و فیلمبرداری ساده را هر کسی می تواند انجام دهد منظور از عکاسی و فیلمبرداری در اینجا به صورتی است که بتواند خیلی هوشمندانه حرف متفاوتی داشته باشد و بتواند جذابیت محصول یک برند را به نمایش بگذارد.

ایده ای که بتوان در کمپین های تبلیغاتی خلاقانه از آن استفاده کرد و در اینستاگرام برای مخاطبان جذابیت داشته باشد.

بلاگرها از طریق تبلیغات و یا محتوای اسپانسر شده کسب درآمد می کنند. اگه شما توانایی نوشتن تخصصی در زمینه عکاسی رو دارین، یک روش هوشمندانه کسب درآمد از طریق عکاسی می تواند راه‌اندازی بلاگ عکاسی خودتون باشد. می توانید آموزش‌ها، ترفندها و نکات آموزشی رو به اشتراک بذارید یا اینکه در مورد تجهیزات و نرم‌افزارهای عکاسی، نقد و بررسی بنویسید.

به طور مشابه، با راه‌اندازی یک کانال توی آپارات و یوتیوب، می توانید درآمد کسب کنید. خوراک این کانال‌ها هم همون محتوای قبلی (آموزش، نقد و بررسی، ترفند و …) هست؛ اما در قالب ویدیو. با این وجود، قبل از اینکه از وبلاگ یا کانال آپارات و یوتیوب خودتون کسب درآمد داشته باشید، باید تعداد قابل توجهی فالوور و بازدیدکننده جذب کنید.

 

6. استوری اینستاگرام

قابلیت Stories یا داستان‌ها برای به اشتراک‌گذاشتن موقتی تصاویر و ویدئوها با فالورها یا همان دنبال‌کنندگان شما است. تصاویر و ویدئوهای این بخش تنها به مدت ۲۴ ساعت و در بالای صفحه برای فالورهای شما نمایش داده خواهد شد. به این ترتیب در بالای صفحه خود و به صورت دایره‌هایی تصاویر و ویدئوهای موقت از فالویینگ‌هایتان را مشاهده می‌کنید که در ۲۴ ساعت اخیر قرار داده شده است.

Storyها در صفحه پروفایل نمایش داده نخواهند شد و همان‌طور که گفتیم موقتی هستند. شما می‌توانید در طول روز چند Story هم منتشر کنید که هنگام نمایش به‌ترتیب برای مخاطبان ظاهر خواهد شد.

خیلی ها از استوری اینستاگرام برای پیشنهاد های لحظه ای استفاده می کنند. همچنین یک ویژگی خیلی خوبی که این روزها به استوری اینستاگرام اضافه شده است قرار دادن تگ پروفایل است. خیلی از افراد از این ویژگی برای هدایت مستقیم کاربران به پیج یا پروفایل مورد نظر استفاده می کنند.

همچنین می توانید در تبلیغاتی که در استوری خود می گذارید از نوشته استفاده کنید. مثلا می توانید آدرس سایت یا تلفن شخص مورد نظر را نیز روی آن بنویسید.

اگر به دنبال ارتقا یک محصول هستید، استوریز اینستاگرام راه جالبی برای نمایش کارکردهای یک محصول به مخاطبان است. در قالب یک استوریز ویژگی‌های محصول خود را به مخاطبان نشان دهید.

این ایده در حوزه معرفی محصولات پوست و مو و آموزش بسیار کاربرد خواهد داشت.

در نهایت محتوای شما باید بتوانید شیوه‌ای سرگرم کننده و متفاوت انجام دهید، بدون نیاز به پیام‌های فروش، مخاطب را به وب سایت خود خواهید کشاند و تاثیر استوریز اینستاگرام در بازاریابی برندتان را به سرعت مشاهده خواهید کرد.

7. فروش لباس

اگر به صفحات مختلف اینستاگرام سر زده باشید، حتما متوجه شده‌اید که فروش انواع لباس، یکی از پررونق ترین راه های کسب درآمد از اینستاگرام است. یکی از کسانی است که در این زمینه بسیار فعال است و انواع و اقسام تی‌شرت، شلوار و لباس‌های مختلف را از این راه به فروش می‌رساند. او در مورد نحوه کار خود می‌گوید: «من چند سالی بود در پاساژ میلاد نور بوتیک داشتم اما نتوانستم از پس اجاره‌های سنگین بربیایم و مجبور شدم مغازه خود را پس دهم. پس از آن بود که به استفاده از اینستاگرام روی آوردم و شکر خدا راضی هستم. اگر در این کار پشتکار داشته باشید می‌توانید به درآمدهای بسیار خوبی دست پیدا کنید و همه چیز به حوصله شما بازمی‌گردد.

در مغازه‌ها قیمت‌ها حداقل دو، سه برابر قیمت خریداری شده است تا بتوان با آن، هم اجاره و مخارج مغازه را درآورد و هم حاشیه سود مناسبی برای خود کسب کرد؛ به‌طور مثال یک پیراهن ساده ۲۰ هزار تومانی حداقل ۶۰هزار تومان به فروش می‌رسد. در اینستاگرام اما چون سایر هزینه‌ها را نداریم این محصولات را با قیمت پایین‌تر عرضه می‌کنیم که باعث می‌شود مشتریان خوبی پیدا کنیم. همین پیراهن ۶۰ هزار تومانی را ما ۳۵ تا ۴۰ هزار تومان می‌فروشیم که هم به نفع ماست و هم به نفع خریداران.

 

8. لایو اینستاگرام

افراد زیادی از لایو برای کسب درآمد از اینستاگرام و معرفی کسب و کارشان استفاده می کنند. یکی از بهترین ویژگی های اینستاگرام استفاده از لایو است. زمانی که رو در رو و به صورت زنده با مخاطبان خود صحبت می کنید خیلی تاثیر گذاری بیشتری می توانید روی آن ها بگذارید.

همچنین اگر لایوتون جذاب باشد خیلی از افراد دیگر به لایو شما می پیوندند و همان افراد می توانند جزئی از دنبال کنندگان شما شوند.

از لایو اینستاگرام باید با توجه به حوزه کاری خودتان استفاده کنید. مثلا می توانید از لایو اینستاگرام به عنوان کلاسی برای سوال و جواب مخاطبانتان استفاده کنید.

از طریق لایو اینستاگرام می تونید ایده های خوبی را اجرا کنید. مثلا نحوه انجام دادن کاری را بگویید. کتاب معرفی کنید. در مورد موضوع خاصی بحث کنید و از دنبال کنندگانتان بخواهید در بحث به شما ملحق شوند. اگر بتوانید لایو خود را جذاب اجرا کنید مطمئن باشید مخاطبان شما ترغیب می شوند دوستانشان را هم به لایو شما دعوت کنند.

یکی دیگر از قابلیت بسیار عالی اینستاگرام این است که می توانید لایو خود را ذخیره کنید و در استوری خود به صورت ضبط شده قرار دهید تا افرادی که به هر دلیلی به لایو شما نرسیده اند بتوانند نسخه ضبط شده آن را ببینند.


افراد زیادی از لایو برای کسب درآمد از اینستاگرام استفاده می‌کنند

9. پست های اینستاگرام

باید سعی کنید با پست هایی که در اینستاگرام خود منتشر می کنید اعتماد مخاطبانتان را جلب کنید. این خیلی مهم است. حتی در بسیاری از مواقع از این طریق می توانید فالوور های خود را به مشتریان همیشگی تان تبدیل کنید.

سعی کنید پست یا عکسی را از جای دیگر کپی نکنید و فقط تگ سایت یا برند خود را روی آن قرار دهید و در اینستاگرام خود پست کنید. این بدترین کاری است که هر کسی می تواند به راحتی آن را انجام دهد.

یکی از بهترین روش هایی که می توانید از طریق آن اعتماد مخاطبان و فالوورهای خود را جلب کنید کپشن هایی است که برای پست های خود قرار می دهید. خیلی از دوستان می گویند پست هایی که کپشن های طولانی دارند خوانده نمی شوند. شاید درست باشد ولی این کار باعث می شود فالوورهایتان حس خوبی نسبت به شما داشته باشند و فکر کنند چقدر برایشان مهم بودید که اینقدر وقت گذاشتید.

 

10. تعامل با فالوورها

یکی از مهمترین کارهایی که برای تبدیل فالوور به علاقه مندان واقعی به کسب و کارتان باید انجام دهید این است که با آن ها ارتباط بیشتری برقرار کنید. مثلا هیچ کامنتی را بی پاسخ نگذارید. سعی کنید اگر سوالی هر چند ساده در کامنت ها از سوی مخاطبان خود دیدید به آن پاسخ دهید. اینطوری صمیمیت بین شما و مخاطبانتان چند برابر می شود.

یکی دیگر از کارهایی که می توانید در این رابطه انجام دهید این است که از آن ها سوال بپرسید. مثلا در مورد موضوع خاصی عکسی بگذارید و نظر مخاطبانتان را بخواهید. از آن ها بخواهید در بحث شرکت کنند. این نوع پست ها باعث می شود فالوورهایتان مجبور به کامنت گذاشتن زیر پست های شما شوند و همین باعث می شود افراد خیلی بیشتری ترغیب به مشارکت در بحث ها شوند.

به دایرکت های خود حتما جواب دهید. تا آنجایی که ممکن است سعی کنید از طریق دایرکت با کاربران و همچنین مشتریان خود در ارتباط باشید. گاهی وقت ها شما اقدام به برقراری ارتباط کنید. مثلا بپرسید نظرتون راجع به فلان محصول چی هست؟ آیا مشکل یا سوالی در مورد فلان محصول دارید یا خیر؟ بعضی وقت ها هم آن ها را با ارائه هدیه ای شگفت زده کنید.


برای کسب درآمد از اینستاگرام با فالوورهایتان بیشتر ارتباط برقرار کنید

نکات مهم در کسب درآمد از اینستاگرام

4 نکته فوق العاده مهم در رابطه با کسب درآمد از اینستاگرام را در ادامه خدمتتان عرض خواهم کرد.

1. فالوور فیک نخرید!

هرگز برای افزایش فالوور اینستاگرام تان از فالوور های فیک و غیر واقعی استفاده نکنید. همینطور خرید پیج اینستاگرام هم کاری اشتباه است که جدیدا خیلی از دوستان این کار را انجام می دهند. بسیاری از دوستان فکر می کنند افرادی که برای اولین بار به پیج شان وارد می شوند فقط به خاطر تعداد فالوورهایشان است که اقدام به فالو پیج شان می کنند. به خاطر همین قضیه هم فقط به فکر این هستند که از هر روشی شده فالوورهای پیج اینستاگرام خود را افزایش دهند.

ولی در صورتی که اصلا اینطور نیست! فالوورهایی که علاقه ای به کسب و کارتان ندارند اصلا برای شما سودی نخواهند داشت. به تازگی اینستاگرام قابلیتی پیدا کرده است که پیج هایی که دارای فالوور و لایک های فیک هستند را تشخیص می دهد و آن ها را برای همیشه مسدود می کند.

 

2. از برنامه های افزایش فالوور استفاده نکنید!

استفاده از برنامه ها و ربات های افزایش فالوور به هیچ وجه توصیه نمی شود. چون در اکثر این برنامه ها و ربات ها باید با اکانت اصلی پروفایل اینستاگرام خود در آن ها لاگین شوید و این از لحاظ امنیت بسیار خطرناک هستند. در بسیاری از مواقع استفاده از این برنامه ها با مسدود شدن اکانت مورد نظر همراه شده است.

بسیاری از پروفایل هایی که تعداد فالوور های زیادی داشته اند توسط این برنامه ها اکانت های خود را از دست داده اند. معمولا توسط این برنامه ها شما با پروفایل اصلی خود باید کارهایی از قبیل ارسال دایرکت، گذاشتن کامنت، لایک پست ها و … را انجام دهید که در بسیاری از مواقع این کارها به طور غیر طبیعی صورت می گیرد.

به خاطر اینکه اینستاگرام حساسیت بالایی در این موارد دارد و همچنین به لاگین های مختلفی که از طریق یک اکانت در دستگاه ها و آی پی های مختلف انجام می گیرد بسیار حساس است استفاده از این برنامه ها به هیچ وجه توصیه نمی شود.

 

3. به فکر تبدیل فالوورها به علاقه مندان خود باشید

همان طور که عرض کردم بسیاری از دوستان فقط به فکر افزایش فالوور اینستاگرام خود هستند و اصلا به فکر اینکه آیا این افراد به درد کسب و کارشان می خورند یا نه نیستند! مهم نیست چقدر فالوور داشته باشید، بلکه مهم این است که فالوورهای شما چقدر به شما علاقه دارند؟ چقدر به پیشنهاد های شما جواب مثبت می دهند. چقدر به حرف شما گوش می دهند و دنبال رو شما هستند.

با به کار گیری صحیح مواردی که در این مقاله اشاره کردم به راحتی می توانید اعتماد فالوورهای خود را جلب کنید و آن ها را به علاقه مندان به کسب و کار خود تبدیل کنید.

 

4. به فکر راه اندازی یک وب سایت باشید

بسیاری از افرادی که فقط کسب درآمد از اینستاگرام دارند، اشتباه بزرگی می کنند. دوستان ما در ایران زندگی می کنیم و هیچ چیزی در آینده قابل پیش بینی نیست! معلوم نیست مدتی بعد چه شبکه اجتماعی روی بورس باشد. آیا اینستاگرام پا بر جا می ماند یا خیر؟ هیچ چیزی مشخص نیست!

از این رو بهتر است وابسته به شبکه های اجتماعی که در حال حاضر در کشور ما محبوب هستند نباشید. اکثر برند هایی که در اینستاگرام برند سازی و فعالیت می کنند در نهایت مخاطبان خود را به وب سایت یا فروشگاه اینترنتی خود انتقال می دهند.

پس بهتر است شما هم بستر دیگری را برای کسب درآمدتان فراهم کنید تا در هر شرایطی کاربران و مشتریان کسب و کار خود را داشته باشید و به هیچ وجه آن ها را از دست ندهید. ممکن است اینستاگرام فردا نباشد! ولی سایت شما همیشه پا بر جا است.

منبع: اینجا

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در فارسی بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.